Bästa selftanning tipsen

publicerat i shopping, skönhet, tips;
Hej kära ni! 

För er som har haft en jättebra sommar med utlandsresor så kanske detta tipset inte kommer så lägligt, men för er som vill få till en sommar-bränna på det onaturliga sättet men ändå få ett naturligt resultat kan jag starkt rekommendera denna lotion från St. Tropez. Den är ganska dyr men det lönar sig när man ser resultatet. Jag har aldrig fått ett så bra resultat av någon BUS-produkt jag använt som denna.  

Den är dryg och räcker länge trots att jag kört den över hela kroppen (förutom ansiktet, får dålig hy av det). Jag köpte min på Åhléns när det var rea på den serien, tips är att köpa den när det dimper ner en rabattkupong i brevlådan. Kollade precis vad den kostar på nätet och ser att Cocopanda.se har 44% rabatt på just denna, 281kr istället för 498kr. Köp, köp! (Obs! Jag har inget samarbete med dem)

Ett annat tips är att köpa med handsken som gör det jättelätt att applicera jämnt och fint över hela kroppen. Jag valde lotion för att jag tycker att det är enklare, men det finns i mousse och spray också om man hellre vill ha det. 

Andra tips för ett fint resultat:

♥ Kör en ordentlig skrubb/peeling för hela kroppen (eller bara där du vill applicera)
♥ S
mörj in områden som exemelvis knän, armbågar, handleder osv. som ofta blir ojämna med en bodylotion innan du applicerar din brun utan sol 
Låt färgen torka innan du tar på dig kläder, går och lägger dig eller duschar
Upprepa smörjningen 1-2 ggr per vecka för en jämn och bestående färg

Det brukar funka för mig :)

Midnattsloppet 2016

publicerat i hälsa & träning;
Igår var det dags igen för det som nu har blivit någon form av tradition för mig. Jag tycker att det är ganska kul för nu har jag ändå kommit upp i mitt fjärde lopp vilket innebär fyra tröjor med bevis på att jag sprungit en mil. För en person som alltid hatat att springa är det faktiskt något jag är stolt över. Men varje år innebär det också en herrans massa ångest för att jag aldrig känner mig i tillräckligt bra form för att prestera bra, vilket enbart är mitt eget fel. Jag har däremot sprungit regelbundet i år jämför med andra år, tycker jag själv, men jag har haft lite otur med skador vilket gjort att jag inte kunnat springa eller träna så mycket som jag velat inför detta. 

Jag har haft en infektion eller inflammation av något slag i min vänstra fot så länge att jag inte minns när det började, men det har varit en väldigt varierande smärta. Jag tog tag i det för 2 år sen ungefär och gick till en fotspecialist som kollade på mina fötter. Han kunde konstatera att jag är något plattfot och att jag belastar mina fötter fel. Jag lägger min tyngd på insidan foten (hålfoten) vilket i sin tur påverkar trampdynan (heter det så på människor?) Ni förstår säkert vad jag menar. Det har gjort att jag inte kan ha skor med klack (vilket jag haft ändå i mellanåt) och det har skapat en irritation som också lett till en knäskada. För ett tag sen när jag kom igång med thaiboxningen igen så gick det över till andra foten också, man belastar ju fötterna ganska mycket på precis det stället jag har ont så det har gjort att jag la ner thaiboxningen ett tag och körde fys/promenader/löpning lite istället. Men det jag inte gjorde var att ta tag i det, och det har jag fortfarande inte gjort. Förutom att jag fick inlägg i skorna för 2 år sen, som inte hjälpt ett piss.

Nu har jag börjat göra lite övningar hemma och har hittat en sjukgymnast som jag skall kontakta för att få någon form av rehab-plan för att komma tillbaka på fötterna igen. Hehe. Hatar verkligen rehab och det är därför jag dragit mig ifrån det tror jag, men jag är så himla trött på att prata/gnälla om det och på att det begränsar min träning och vilka skor jag får och inte får ha på mig. Så nu skall jag fan bli bra! 

Hur som helst så är jag nöjd med loppet igår trots att jag inte slog mitt rekord på milen. Men jag är glad att jag inte stannade även fast min hjärna sa åt mig att göra det säger 10 gånger under loppet. Jag har aldrig stannat förut och jag skulle inte stanna igår. För att stanna för mig är som att ge upp. Det är en mil, 10 kilometer, en fucking timme av min lördag. Jag kan stanna när jag är i mål. Så samtidigt som jag ville stanna så fortsatte jag, för min vilja att komma i mål utan att ha stannat var starkare än mjölksyran i benen och skavsåret under foten. Tiden blev 56.55 till slut och det är min näst sämsta mil någonsin. Men med tanke på att jag var kissenödig när jag började springa, fick skavsår efter 7km och delade streckan med 35.000 andra personer gjorde ändå att jag var nöjd med min prestation. Även om jag önskar att jag kunde springa under 54.12 minuter som mitt PB ligger på. Men det blir revansch nästa år! 
Lånade en bild från Midnattsloppet förra året.

11 augusti

publicerat i jobb & vardag;
God morgon! 

Sitter med en kopp citronte och mandelmjölk och är stolt över att jag gick upp när klockan ringde idag. Nu hinner jag kolla nyheterna, blogga och få en lugn morgon. Ska snart börja göra mig i ordning för fjärde arbetsdagen efter semestern :) Jag satt verkligen jättelänge och försökte välja en rubrik för inlägget men eftersom att det mest blev en smörja av allt och inget så kom jag inte på någon. Jag får jobba på det till nästa inlägg, nu måste jag göra mig i ordning.

Nu var det ju några dagar sen jag uppdaterade och jag vet inte riktigt vart jag skall börja. Det får bli en liten re-cap om min helg som var. Den spenderades som sagt i Varberg och Göteborg och det var så himla mysigt. Jag var på stan och shoppade och fikade lite med mamma, kollade på Nova's uppvisning efter en vecka på sommarläger i stallet och 25-årsfesten var så lyckad! Kajsa och Sanne hade fixat massa mat och lekar som tog fram den sanna tävlingsmänniskan i mig och senare blev det en danskväll på Backstage i Göteborg. 

Nu har jag bestämt mig att jag skall lugna mig med mina sena kvällar och kalasande och fokusera lite mer på att få tillbaka en bra träningsrutin. Igen. Jag kände verkligen nu efter sommaren att jag inte kände mig så bra i kroppen. Jag är inte i min livs form om man säger så och jag är inte helt säker på att jag vet vad det är, men jag vet att det inte är den här formen efter en sommar utan nästan ingen träning alls. 

Hela denna veckan har jag haft sjukt svårt att somna också, oavsett hur trött jag har varit så har jag liksom inte kommit till ro. Jag la mig kl. 22 häromdagen men somnade inte förrän klockan två. Det är så jäkla jobbigt och min energi på jobbet är obefintlig efter sånna nätter. Det är sjukt frustrerande och när jag inte kan sova så stressar jag upp mig själv över att jag inte kan somna, då är det kört. 

Jag testar lite olika sätt nu för att göra det enklare. Lyssnar på låg musik så att jag kan fokusera på det istället för alla miljarder tankar som snurrar runt i min hjärna, tränar för att trötta ut mig, äter inte för sent osv. Jag brukar ju inte ha några problem att somna normalt sett så vet inte riktigt varför det är så nu. Det kanske är normalt att ha det problemet när man skall upp tidigt efter semestern? Kom gärna med tips om ni har något som hjälper er att somna ♥