Resa med Fredagspodden

publicerat i resor, weekend;
Jag sitter just nu på tåget ner till Varberg och har en långhelg med familjen framför mig. Drömhelg! Det är dags för Sara att gå balen och det ska bli så kul att se henne i sin vackra klänning tillsammans med Jonathan. Jag ska fixa hår och smink och Mikaela skall fixa naglar. Denna gången stannar jag ända till måndag så hinner förhoppningsvis träffa lite vänner också :)
 
Nu ska jag fortsätta skratta till Fredagspodden med Hannah och Amanda i drygt en timma innan jag rullar in på Göteborg Central där mina fina systrar skall möta upp mig <3


Vad ska du äta ikväll?

publicerat i hälsa & träning, recept;
Svårt att komma på vad du/ni skall äta till middag ikväll? Jag kanske kan hjälpa till där. Jag lagade en så sjukt god, enkel och hälsosam paj i helgen som jag käkat typ hela veckan nu. Paj är verkligen löjligt gott och går att göra på så många olika sätt, precis som omelett. Här kommer ett toppenrecept på en kycklingpaj!

You need
Till pajdeg
♥ 1/2 dl kesella
♥ 1 dl grahamsmjöl
♥ 1 dl vetemjöl
♥ 1/2 dl rapsolja

Fyllning
♥ 400g kycklingfilé
♥ 250g keso (grillad paprika)
♥ soltorkade tomater
♥ 1 gul lök
♥ 2 vitlöksklyftor
♥ 1 tsk basilika
♥ 60g bladspenat
♥ salt och peppar
♥ chiliflakes

Äggstanning
♥ 2 ägg
♥ 2 dl mjölk
♥ salt och peppar

How to
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienserna till pajdegen och tryck ut den i en form och nagga med gaffel. Grädda i ugnen i 10 minuter. 

Strimla kyckling, hacka lök & vitlök och stek sen löken och vitlöken i olja på medelhög värme. Tillsätt kyckling och krydda med chiliflakes. Stek tills kycklingen nästa är genomstekt. Blanda i spenat och soltorkade tomater och stek ytterligare några minuter. Dra pannan från plattan oc blanda i keso och fyll sen röran i pajskalet som nu svalnat lite. 

Vispa ihop äggstanningen och fyll ut resten av formen. Glöm inte salt & peppar! Grädda mitt i ugnen ca 30 minuter och servera sen med valfritt tillbehör. Jag gjorde en sallad på spenat, tomat, fetaost och sparris. Enjoy!
OBS! Jag tar inte åt mig äran för detta recept, hittade det på ICA ♥
 

Overnight oats

publicerat i hälsa & träning, recept;
God morgon! 
Här kommer en mindre aptitlig bild på min frukost imorse, men gott var det! Normal dos havregryn (ca 1dl) och dubbelt så mycket lättmjölk tillsammans med 1/2 tsk chiafrön, 1/2tsk linfrön, vaniljpulver och kanel. Låt det stå i kylen under natten och toppa med exempelvis färska (!) dadlar. Sött och matigt!